Zenészeknek
ha fontos, hogy fejlődj…
Mivel a Tomatis tréning során a hallási észlelésünk rendkívüli módon megerősödik, nem meglepő, hogy zenészek körében nagy népszerűségnek örvend a módszer.
Olyan világhírű zenészek is fejlesztették magukat a Tomatis módszerrel, mint Maria Callas, vagy Sting.
Tulajdonképpen A.Tomatis első páciensei operaénekesek voltak. Náluk fedezte fel a később Tomatis törvények -ként emlegetett összefüggéseket, melyek így szólnak:
- Az emberi beszéd alap- és felhangjai gyakorlatilag csak olyan frekvenciákat tartalmaznak, amelyeket egy egészséges fül/hallószerv észlelni képes.
- Ha a fülnek lehetőséget teremtünk, hogy újból helyesen hallja a már nem, vagy nem jól észlelt frekvenciákat, akkor ezek nyomban újra megjelennek a beszédben is.
- Egy meghatározott időtartamon át ismételt akusztikus stimuláció, a hallás és a hangképzés végleges megváltozását idézi elő.


A tréning menete
Első lépésként egy észlelési teszttel kezdünk, ahol kapunk egy képet az aktuális állapotról. Ezt követően személyre szabott hallgatási és aktív szakaszokat állítunk fel, ami általában 2-3 blokkból áll (blokkonként 10-12 nap).
A Tomatis módszer működéséről részletesen, a módszer résznél olvashatsz.
A tréning folyamán többször is elvégezzük az észlelési tesztet, hogy nyomon tudjuk követni a változást, illetve a résztvevő tapasztalatai, játékában (énekében) észlelt változások is útmutatóul szolgálnak.
Mit várhat egy zenész a Tomatis tréningtől?
- szélesebb hangszín spektrumot
- tisztább játékot, éneket
- érzékenyebb hangszín észlelést
- szélesebb dinamikai skálát
- analitikus hallás fejlődését
- magasabb hangnembiztonságot
- motorikus fejlődést
- stresszkezelést
- rövidebb tanulási időt
Minden zenész vágya hogy fejlődjön, jobb legyen. A magam tapasztalatából, illetve a zenésztársaim visszajelzéseiből kiindulva, bátran állíthatom, hogy a Tomatis módszerrel egy zenész magasabb szintre lép!
