Zenészeknek

ha fontos, hogy fejlődj…

Mivel a Tomatis tréning során a hallási észlelésünk rendkívüli módon megerősödik, nem meglepő, hogy zenészek körében nagy népszerűségnek örvend a módszer.

Olyan világhírű zenészek is fejlesztették magukat a Tomatis módszerrel, mint Maria Callas, vagy Sting.

Tulajdonképpen A.Tomatis első páciensei operaénekesek voltak. Náluk fedezte fel a később Tomatis törvények -ként emlegetett összefüggéseket, melyek így szólnak:

  • Az emberi beszéd alap- és felhangjai gyakorlatilag csak olyan frekvenciákat tartalmaznak, amelyeket egy egészséges fül/hallószerv észlelni képes.
  • Ha a fülnek lehetőséget teremtünk, hogy újból helyesen hallja a már nem, vagy nem jól észlelt frekvenciákat, akkor ezek nyomban újra megjelennek a beszédben is.
  • Egy meghatározott időtartamon át ismételt akusztikus stimuláció, a hallás és a hangképzés végleges megváltozását idézi elő.

A tréning menete

Első lépésként egy észlelési teszttel kezdünk, ahol kapunk egy képet az aktuális állapotról. Ezt követően személyre szabott hallgatási és aktív szakaszokat állítunk fel, ami általában 2-3 blokkból áll (blokkonként 10-12 nap).

A Tomatis módszer működéséről részletesen, a módszer résznél olvashatsz.

A tréning folyamán többször is elvégezzük az észlelési tesztet, hogy nyomon tudjuk követni a változást, illetve a résztvevő tapasztalatai, játékában (énekében) észlelt változások is útmutatóul szolgálnak.

Mit várhat egy zenész a Tomatis tréningtől?

  • szélesebb hangszín spektrumot
  • tisztább játékot, éneket
  • érzékenyebb hangszín észlelést
  • szélesebb dinamikai skálát
  • analitikus hallás fejlődését
  • magasabb hangnembiztonságot
  • motorikus fejlődést
  • stresszkezelést
  • rövidebb tanulási időt

Minden zenész vágya hogy fejlődjön, jobb legyen. A magam tapasztalatából, illetve a zenésztársaim visszajelzéseiből kiindulva, bátran állíthatom, hogy a Tomatis módszerrel egy zenész magasabb szintre lép!